Artykuły PROGMATE
Rozpoczynając pracę przy komputerze, odwiedzając portale lub uruchamiając różnego rodzaju programy, jesteśmy często proszeni o podanie nazwy użytkownika oraz hasła...
Hosting jest to udostępnianie przestrzeni dyskowej serwerów, w celu umieszczenia w niej wybranych przez użytkownika różnego rodzaju plików...
Wirtualizacja umożliwia na jednej fizycznej maszynie uruchomić w tym samym czasie wiele systemów operacyjnych...
Jedną z podstawowych aplikacji, w którą należy wyposażyć każdy komputer obok przeglądarki internetowej, jest...
Oprogramowanie do obsługi zdalnego pulpitu to przydatne udogodnienie. Kto z niego korzystał wie, jak bardzo ułatwia to życie. Za jego pośrednictwem możemy ...
Który serwer: Linux czy Windows
Zestawimy dziś obok siebie serwery Linux oraz Windows.
Porównanie takie jest o tyle problematyczne, gdyż rozwiązania zastosowane w tych systemach bywają zgoła odmienne.
Poczta elektroniczna to jedna z podstawowych form komunikacji i wymiany plików XXI wieku.
Historia wiadomości E-Mail rozpoczyna się w 1965 roku, kiedy to za pomocą programu "MAIL"
było możliwe zostawianie wiadomości użytkownikowi lub użytkownikom tylko i wyłącznie tego samego komputera.
Spróbujemy dziś odpowiedzieć na pytania:
- Czym jest serwer aplikacji?
- Do czego służy?
- Co zyskujemy po wdrożeniu serwera aplikacji?
Kiedy potrzebujemy zaawansowanej bazy danych, która umożliwia łatwy i uniwersalny dostęp do infomacji o
środowisku sieciowym: użytkownikach, usługach, urządzeniach, prawach dostępu itp. oraz nie wymagającej dużej
ilości zasobów komputerowych, to słusznym wyborem wydaje się być baza danych oparta na LDAP.
Żyjemy w czasach, w których zdecydowana większoć obywateli Unii Europejskiej posiada smartfona lub tablet z dostępem do internetu.
Utrata danych przechowywanych na serwerze czy dysku komputera, zawsze powoduje poważne konsekwencje, dlatego jest tak ważną sprawą, aby pamiętać o ich ochronie.
Jeżeli chcemy zapisać grafikę z jak najlepszą jakością obrazu, to dobrym rozwiązaniem będzie format TIFF (ang. Tagged Image File Format). Jest to bezstratny format zapisu grafiki rastrowej.
W każdej firmie ważne jest, aby dokumenty były zarządzane w określony sposób, by nie dopuścić do niespójności czy zagubienia dokumentu. Pomocne są w tym systemy kancelaryjne, które narzucają drogę dokumentom i systematyzują je.
Administracja działań pracowników w firmie
Bystry przedsiębiorca, niezależnie od zajmowanego stanowiska, wraz ze wzrostem własnego doświadczenia zauważa, że podstawowym czynnikiem decydującym...
Współcześnie coraz większa liczba przedsiębiorstw wspiera swoją działalność systemem zarządzania dokumentami. Podstawą wszystkich operacji takiego...
Sprawne zarządzanie archiwum zakładowym
Archiwum zakładowe to jednostka organizacyjna, która zajmuje się gromadzeniem, przechowywaniem,katalogowaniem oraz udostępnianiem dokumentów. Bardzo często zdarza się, że owe dokumenty muszą być...
Medyczna e-rewolucja opóźniona
Niedostateczne przygotowanie szpitali do e-rewolucji spowodowało odłożenie o 2,5 roku obowiązku wprowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej. Pierwotnie, informatyzację szpitali planowano na 1 sierpnia 2014 roku - teraz jest to 1 stycznia 2017.
W 1994 roku japońska firma DENSO Wave wynalazła dwuwymiarowy kod kreskowy. Z założenia kod ten miał być łatwo i szybko odczytywalny przez czytniki oraz pomieścić cały japoński alfabet, czego żaden z poprzednich, standardowych kodów jednowymiarowych nie potrafił.
Wiek pracowników a użytkowanie komputera: analiza i dane statystyczne
Cechą charakterystyczną dzisiejszych czasów jest dynamiczny postęp technologiczny. Zaspokajanie wielu różnych potrzeb społeczeństwa odbywa się poprzez wykorzystanie technologii cyfrowych oraz tzw. nowych mediów.
Podpis elektroniczny. Różnice pomiędzy certyfikatem kwalifikowanym
i niekwalifikowanym.
Podpis elektroniczny jest narzędziem wykorzystywanym głównie przez przedsiębiorców, organizacje i instytucje, ale również przez osoby prywatne. Podpis elektroniczny ma postać danych elektronicznych, które pozwalają powiązać informacje o osobie podpisującej z treścią podpisywanego dokumentu.
Zarządzanie przetargami w systemie klasy DMS na bazie produktu PROGMATE DOCs Tender
PROGMATE DOCs Tender to System Zarządzania Dokumentami dostosowany do kierowania przetargami na wszystkich możliwych płaszczyznach. Jego elastyczna budowa oraz bogactwo możliwości pozwala na zastosowanie go w wielu różnych wariantach: może z niego korzystać zarówno firma doradcza obsługująca przetargi jak i indywidualne firmy ogłaszające lub biorące udział w przetargach.
Zarządzanie dokumentacją jakościową
We współczesnym świecie jakość jest uważana za jedno z najskuteczniejszych narzędzi w konkurencji rynkowej z ciągle rosnącym znaczeniem swej funkcji. Zdecydowana większość firm posiada obecnie określony program jakości, który służy do dokładniejszego oraz wszechstronniejszego wykorzystania możliwości i zasobów przedsiębiorstwa.
Jak zintegrować system DMS z potrzebami Twoich klientów czyli o funkcji Applicant
Nowoczesne zarządzanie firmą w dynamicznym i efektywnym biznesie wymaga, aby komunikacja z klientem przebiegała sprawnie i bez opóźnień. Klient powinien mieć dostęp na żądanie do wybranego wycinka informacji w sposób automatyczny, najlepiej bez nadmiernego angażowania do tego celu pracowników firmy.
PROGMATE DOCs a kadry i planowanie kalendarza urlopowego
Tym razem wskażemy już czwarty obszar, w którym PROGMATE DOCs jako serce przedsiębiorstwa może tłoczyć dane. Będą to systemy kadrowo-płacowe oraz kalendarz urlopowy wykorzystywane w działach zajmujących się sprawami personalnymi.
PROGMATE DOCs w służbie księgowości i ERP
Księgowość to chyba najbardziej specyficzny dział każdej firmy, na który zwraca się bardzo dużą uwagę, gdyż od jego funkcjonowania zależy byt firmy w obszarze płatności dokonywanych przez Klientów oraz na rzecz innych podmiotów na przykład Urzędu Skarbowego. Dla niej tworzone są specjalistyczne osobne programy lub moduły w profesjonalnych produktach klasy ERP.
PROGMATE DOCs potrafi współpracować z CMS
Dzięki informatykom nasze życie z jednej strony staje się coraz łatwiejsze, a z drugiej coraz bardziej skomplikowane,
gdyż ciągle trzeba uczyć się obsługi nowych narzędzi, żeby nie zostać wykluczonym cyfrowo. Jednak w tym wszystkim jest więcej
pozytywnych niż negatywnych symptomów.
Jak PROGMATE DOCs może współpracować z CRM?
W dzisiejszym newsletterze udzielając odpowiedzi na pytanie
postawione w tytule chcielibyśmy opisać współpracę PROGMATE DOCs z CRM. Jednak, żeby to zrobić,
wyjaśnimy najpierw, co kryje się pod tym tajemniczym trzyliterowym terminem.
PROGMATE DOCs sercem funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa
Dzisiejszy rozwój technologii programistycznych i komputerowych sprawił, że inżynierowie zaczęli
tworzyć specjalistyczne narzędzia wspomagające zarządzanie dowolnym przedsiębiorstwem. Na rynku można znaleźć wiele systemów
rozwiązujących różne problemy.
Zastosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego wsparciem dla biznesu
Być może nie wszystkim jest znany fakt, że w Polsce już od ponad 10-ciu lat można używać elektronicznego podpisu z tymi samymi skutkami prawnymi, jak w
przypadku tradycyjnego. Oczywiście jest kilka wyjątków, w których należy złożyć podpis odręczny.
Szyte na miarę, czyli o tworzeniu specjalistycznych rozwiązań na bazie platformy PROGMATE DOCs
Platforma PROGMATE DOCs jest profesjonalnym rozwiązaniem klasy DMS (ang. DMS: "Document Management System"), na bazie
którego można budować specjalistyczne rozwiązania dostosowane do najbardziej specyficznych wymagań związanych z
zarządzaniem dokumentami w firmie dowolnej branży.
Każdy z nas w większym lub mniejszym stopniu ceni sobie prywatność będącą prawem przysługującym każdej
jednostce. W przeciwieństwie do osób fizycznych, we wszelkiego rodzaju firmach, prywatność, a dokładniej
poufność danych, jest nie tyle przywilejem, co koniecznością.
Ludzie odgrywają kluczową rolę podczas wdrożeń systemów DMS
W ostatnich dwóch newsletterach pisząc o wdrażaniu systemu DMS i wspomaganiu fuzji firm
(Wdrożenie systemu DMS 18.05.2012, Systemy DMS pomocą przy fuzjach firm, jak i
zarządzaniu wieloma oddziałami 31.05.2012) na marginesie wspomniane zostało, że
kluczową rolę we wszystkich projektach stanowią ludzie.
Systemy DMS pomocą przy fuzjach firm, jak i zarządzaniu wieloma oddziałami
Dynamizm gospodarki obfitujący w rozkwity i kryzysy sprawia, że przedsiębiorstwa tej samej branży łączą się z innymi,
aby zredukować koszty prowadzenia działalności czy też poprawić swoją ofertę i jakość usług.
Każde wdrożenie systemu oznacza wielkie zmiany dla firmy, które mają poprawić jej funkcjonowanie i
przełożyć się na zyski finansowe. Jednak aby móc spijać śmietankę z mleka, trzeba się najpierw trochę natrudzić!
Porównanie komercyjnych i otwartych systemów DMS
Historia idei open source'owych rozwiązań ma swoje korzenie sięgające początków
programowania. Przed upowszechnieniem komputerów osobistych, które miało miejsce na
przełomie lat 70-tych i 80-tych, nikt nie zastanawiał się nad podziałem oprogramowania
na open source'owe (z wolnym dostępem do kodu źródłowego, który można dowolnie rozwijać,
modyfikować, używać i re-dystrybuować) i komercyjne (zamknięte w postaci binarnej,
czyli licencjonowane na podstawie umowy zawartej między klientem a producentem lub
dystrybutorem).
Dokument elektroniczny niejedno ma imię i znaczenie
Pozostając przy dywagacjach na temat różnorodności terminologicznych rozpoczętych
przedostatnim razem, warto zwrócić też uwagę na główny obiekt przetwarzany przez
systemy typu DMS, czyli dokument. W różnych kręgach branżowych, wraz z rozwojem i
upowszechnieniem rozwiązań IT, zyskał on dodatkowe określenia i różnie zaczęto go
definiować.
Po mroźnej zimie i w obliczu niezbyt łaskawej wiosny zdajemy sobie sprawę,
że nie wszyscy są w stanie pracować pełną parą i to jeszcze w dodatku, gdy Święta
są za pasem. Dlatego też chcielibyśmy Państwa zarazić optymizmem i złożyć życzenia
z okazji nadchodzących Świąt Wielkiej Nocy za pośrednictwem sympatycznego wierszyka
o zajączku.
DMS, EZD, eSOD - różne nazwy, jeden system
U podstaw założeń sprawnego porozumiewania się leży wymiana informacji, która odbywa się w oparciu o
zrozumiały język dla obydwu stron aktu komunikacji. Zatem skoro podstawy są tak oczywiste, to dlaczego
te same rzeczy są nazywane różnie?
Elektroniczny opis faktury receptą na oszczędności czasowe i finansowe w firmie
Praca pani księgowej większości z nas kojarzy się ze żmudnym, monotonnym i czasochłonnym opracowywaniem faktur,
wśród niekończących się stosów dokumentów. Dokumentów pełniących niezastąpioną funkcję rejestracji płatności w procesie
egzystencji każdej oficjalnie istniejącej firmy, bo przecież na tym właśnie polega biznes, na sprzedaży usług i produktów.
Mailowy system komunikacji w firmach a systemy DMS w konfrontacji z użytkownikiem
Kiedyś, kiedy jeszcze na polskich drogach jeździły fiaty 126p, a w firmach królowały maszyny do
pisania, mało kto przypuszczał, że nastanie era komputeryzacji. Mało kto na takową się zgadzał.
Dlaczego? Czyżby z lęku zmian? Wymagania nowych kwalifikacji? Faktem jest, że komputer zagościł
na naszych biurkach i jak się okazało nie taki diabeł straszny jak go malują.
Co prawdziwy system obiegu dokumentów mieć powinien?
Zagubieni w gąszczu wszelkiego rodzaju rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw,
czasami odczuwamy potrzebę zidentyfikowania funkcjonalności, które ważne są dla sprawnego
funkcjonowania firmy. Jakie zatem najważniejsze cechy powinien posiadać system DMS?
Formularze w systemie DMS na przykładzie formularza faktury
Wraz z postępującą informatyzacją wszystkich dziedzin działalności firmy, przyszła
również pora na automatyzację niektórych aspektów wprowadzania danych do systemów
informatycznych.
Wdrażanie nowego pracownika w firmie wykorzystującej system DMS
W dynamicznie rozwijających się firmach istnieje potrzeba stałego powiększania personelu,
dla którego należy zorganizować efektywne czasowo i merytorycznie szkolenia. Przedsiębiorstwa
opierające swoją organizację pracy na systemach typu DMS mają w tej kwestii ułatwione zadanie.
Szanowni Państwo, w związku ze zbliżającym się końcem roku chcielibyśmy podziękować za
Państwa zainteresowanie naszym newsletterem i firmą PROGMATE oraz podzielić się naszymi spostrzeżeniami.
W dobie kryzysu większość firm coraz poważniej myśli o oszczędnościach, a niektóre już zaczęły działać w tym kierunku.
Jednak jak prawidłowo ocenić, które strefy działalności firmy mają potencjał do wygenerowania oszczędności?
Firmy w ramach swojej pracy otrzymują dokumenty będące fakturami kosztowymi. W wielu przypadkach
istotne jest, aby takie faktury zostały jak najszybciej opracowane, ponieważ wiąże się to z kwestią
rozliczania całej działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo.
Codziennością każdej firmy jest otrzymywana korespondencja, która stanowi ważny aspekt w działaniu
przedsiębiorstwa. Bardzo istotna jest tutaj taka organizacja pracy, która zapewni opracowanie wszystkich
pism przychodzących. Z pomocą przychodzą systemy elektronicznego obiegu dokumentów, które w sposób
procesowy zarządzają tymi dokumentami.
Instrukcja wewnętrzna (Rozporządzenie)
Przeanalizujmy następujacy przypadek: zarząd firmy chce, aby została przygotowana instrukcja
wewnętrzna dotycząca na przykład obiegu dokumentów. Po przygotowaniu z instrukcją mają się zapoznać
wszyscy pracownicy firmy, do których trafiają dokumenty. Jak można to rozwiązać w systemie
do zarządzania dokumentami?
Podstawowe elementy składające się na proces w Workflow
Każdy proces biznesowy modelowany w Workflow składa się z podstawowych elementów:
Zadania - są to elementy (na diagramie prostokąty), które określają jaką czynność należy wykonać,
aby przejść do następnego zadania.
Kontrola czasu w procesach biznesowych a efektywność
Myśląc o systemie do zarządzania dokumentami nasuwa się skojarzenie przechowywania dokumentów w
formie elektronicznej czy przekazywanie ich dzięki wykorzystaniu procesów obiegu, natomiast niewiele osób
zwraca uwagę na aspekt kontroli czasu załatwiania spraw i co za tym idzie wzrostu efektywności.
Kłamstwa i mity o elektronicznym obiegu dokumentów - część 2
Na samą myśl o wdrożeniu systemu, w którym będą przechowywane i procesowane dokumenty pojawia się
u właściciela firmy wizja zatrudniania nowych pracowników, którzy mieliby za zadanie skanowanie dokumentów.
Kłamstwa i mity o elektronicznym obiegu dokumentów - część 1
Kupując system księgowy sprzedający zachwala, że posiada on moduł do zarządzania dokumentami umożliwiający
dodawanie załączników i podpisywanie faktur podpisem elektronicznym. Przedsiębiorca nie zagłębiając się dalej jest
przekonany, że posiada narzędzie do zarządzania dokumentami. Jednak system klasy DMS to nie dodatek do systemu
księgowego, a osobne narzędzie, które umożliwia zarządzanie i procesowy obieg dokumentów w firmie bez konieczności
przekazywania ich z rąk do rąk przez pracowników.
Wsparcie techniczne dla użytkownika systemu klasy DMS
Przedsiębiorca, decydując się na zakup systemu informatycznego klasy DMS (ang. Document Management System),
którego zadaniem jest zarządzanie dokumentami, zwraca uwagę nie tylko na realizowane w nim funkcjonalności,
ale również na poziom oferowanego przez dostawcę wsparcia technicznego.
Czy także w Twojej firmie czas jest niepotrzebnie tracony na przeszukiwanie stosów dokumentów, aby znaleźć fakturę z października
2004 roku? Bez wątpienia nikt nie lubi trwonić pieniędzy na rzeczy, które można rozwiązać sprawnie i prosto. Odpowiedzią na ten problem
jest usługa masowego skanowania dokumentów, która wielogodzinne poszukiwanie faktur zmienia w błyskawiczny dostęp do dokumentów
elektronicznych.
Integracja systemów informatycznych z systemem klasy DMS
Wraz z rozwojem systemów informatycznych różnych klas jak i biurokracji zachodzi potrzeba zespolenia technologii tak,
aby potrafiły współpracować ze sobą dążąc do wspólnego celu jakim jest zautomatyzowanie procesów biznesowych i przekazanie
jak największej ilości działań na rzecz platformy systemowej.
Analiza przedwdrożeniowa i jej korzyści w przypadku systemów klasy DMS
Ocena bieżącej sytuacji firmy, która przymierza się do zakupu wyspecjalizowanych narzędzi informatycznych jest ogromną wartością
i ma na celu sprawne wdrożenie tych narzędzi.
Korzyści dla kadry zarządzającej wynikające z zastosowania systemu do zarządzania dokumentami
Jeszcze niedawno nikt by nie przypuszczał, że w świecie biznesu może być coś ważniejszego od pieniędzy.
Zarządzanie informacją kilka lat temu traktowane po macoszemu, stało się dziś pożądaną umiejętnością.
Usługi archiwizowania dokumentów
Popularyzacja usług archiwizacji dokumentów odbywa się w zawrotnym tempie.
Coraz więcej podmiotów decyduje się na przekazanie czynności związanych z digitalizacją
dokumentów papierowych poza mury własnej siedziby.
Współczesne przedsiębiorstwo jest organizacją produkującą ogromne ilości dokumentów.
Aby funkcjonowało ono wydajnie i profesjonalnie dokumenty te muszą być uporządkowane oraz
zarządzane w efektywny sposób.
Usługi outsourcingowe we współczesnym świecie IT
Termin outsourcing stał się popularny wraz z rozwojem gospodarki i poszukiwaniem
nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować funkcjonowanie firm i przynieść im
znaczne oszczędności. Czy rewolucja zawsze jest czymś dobrym? Postaramy się zastanowić
nad tym zagadnieniem w poniższym artykule.
System klasy ERP, a zarządzanie obiegiem dokumentów
Wszystko zaczęło się na początku lat 60. XX wieku, kiedy powstał pierwszy wyspecjalizowany
system komputerowy, stworzony do profesjonalnego zarządzania przedsiębiorstwem - system IC
(ang. Inventory Control). Przeznaczony był do zarządzania gospodarką magazynową i z czasem
ewoluował do MRP I (ang. Material Requirement Planning).
System CRM - zarządzanie relacjami z klientami
Warunkiem, który musi zostać spełniony, aby przedsięwzięcie biznesowe nazwać sukcesem
jest osiągnięcie określonego poziomu sprzedaży oraz zadowolenie klienta. Jeszcze niedawno,
polskie firmy nie były nastawione na działanie proklienckie. Kto by pomyślał, że w ciągu
20 lat od transformacji polskiej gospodarki to się zmieni? Wraz z otwarciem rynków zachodnich,
napłynęła do Polski dobra praktyka budowania trwałych i głębokich relacji z klientem.
Procesowe zarządzanie informacjami w systemach z modułem workflow
Stosowanie elastycznych rozwiązań biznesowych stało się domeną prężnie rozwijających się,
nastawionych na sukces, firm. Elastyczne rozwiązania sprawdzają się w kwestiach kluczowych
dla działania przedsiębiorstwa, takich jak np. zarządzanie informacjami. Podejście procesowe
jest już właściwie koniecznością umożliwiającą analizę działalności firmy oraz tworzenie
odpowiednich procedur - logicznych ciągów, powiązanych ze sobą, działań i czynności, które
przekształcają przydzielone zasoby w rezultat wartościowy dla klienta.
Badanie nad obiegiem faktur kosztowych w polskich przedsiębiorstwach
Rok temu przeprowadzono pierwsze w Polsce badanie dotyczące obiegu faktur kosztowych
w polskich przedsiębiorstwach. Okazało się, wbrew powszechnemu przekonaniu, że fakturami
kosztowymi w firmach nie zajmują się jedynie sekretarki i księgowe, ale także dyrektorzy
działów finansowo-księgowych oraz członkowie zarządu, szczególnie wtedy, gdy faktury opiewają
na znaczne kwoty.
Obecnie problematyka ochrony środowiska naturalnego jest szeroko omawianym zagadnieniem,
w szczególności zaś tematy związane z globalnym ociepleniem, oszczędzaniem energii oraz deforestacją,
czyli wylesianiem. W Polsce wprawdzie sytuacja pod względem ilości terenów zalesionych nie jest zła,
natomiast w wielu krajach priorytetem staje się ochrona lasów, bez których człowiek nie ma szans na
przeżycie.
Zalety elektronicznego obiegu dokumentów a wady papierowego
Narastająca dokumentacja papierowa generuje wiele problemów. Największym z nich jest
bezpowrotnie tracony czas na czynności związane z wyszukiwaniem dokumentów.
Według najnowszych badań PricewaterhouseCoopers wyszukanie jednego dokumentu zajmuje pracownikowi
średnio od 9 do 12 minut i kosztuje pracodawcę 120$, a odtworzenie dokumentu przynajmniej 250$.
Przekazywanie dokumentów z rąk do rąk bardzo często prowadzi do ich zagubienia lub zniszczenia.
Rewolucyjna zmiana w prawie o e-fakturach
Z dniem 1 stycznia 2011 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r.
w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania
organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz.U. 2010 nr 249 poz. 1661), które w znacznym
stopniu ułatwi przedsiębiorcom korzystanie z e-faktur. Od teraz faktury elektroniczne będzie można
przechowywać również na serwerach zagranicznych, co jest znacznym ułatwieniem w stosunku do możliwości,
które były dostępne wcześniej.